Selle nädala küsimus
Pärast taimede kättesaamist on osadelt taimedelt leitud ühte rohelist kahjustajat, kelleks on lehetäi. Eelmisel nädalal andis õpetaja Tairi nõu, kuidas sellises olukorras toime tulla ja mida ette võtta. Samuti selgitas ta, et kasvuhoonetes kasutatakse lehetäide tõrjeks teist putukat, kelle nimeks on afiidius. Kes on aga Eestis lehetäide looduslik vaenlane ja mida ta lehetäiga teeb?
Sellel nädalal peame teostama ka taimede vaatlusi.
Katseandmete (taimeraportite) sisestamiseks jagame saadud taimed kahte rühma:
1. rühm - üks paraguai suhkruleht ja üks sidrunmeliss, millest hakkame lõikama pistikuid;
2. rühm - üks paraguai suhkruleht ja üks sidrunmeliss, mida kasvatame ja vaatame, kui suureks need taimed kasvavad. Nendelt taimedelt me pistikuid ei lõika.
Kuna taimed on veel väikesed ja vajavad kasvamist, ei saa me pistikuid lõigata. Küll aga saame hakata mõõtma taimede kasvu ja loendama lehti.
1. rühma valitud taimi me esialgu kasvatame, kuni saame hakata pistikuid lõikama ja paljundama. Nendelt taimedelt me esialgu andmeid ei kogu.
2. rühma taimedel vali (neid, millelt pistikuid ei lõika) kõige pikem vars (suhkrulehe pikim vars ja sidrunmelissi pikim vars) ja tähista see. Selle varre kasvu hakkad igal andmete sisestamise perioodil mõõtma. Tähistamiseks võid kasutada näiteks peenikest paela või nööri, mille saad õrnalt varre ümber siduda.
Igal andmete sisestamise perioodil mõõdame valitud varre pikkust poti servast kuni tipuni ja loeme ära kõik lehed, mis on avanenud.
Teeme seda reedel ja sisestame siis ka andmed.
Nüüd on meil veel üks sõprusklass ja sedakorda Hiiumaalt. Esialgu suhtleme läbi õpetajate meilide, järgmisel aastal võiks juba ise suhtlema hakata. Homme kirjutavad Emili ja Johanna esimese kirja.
Täna selgus, et meie garderoobis ei ole jalanõud korras. Laste enda ettepanek oli, et kõik hoiavad oma jalanõusid kotis. Ka õuejalatseid. Hommikul pannakse õuejalatsid kilekotiga rippuma, õhtul vahetusjalatsid sussikotti. Garderoobi hakkab õpetaja lapsi lubama jupikaupa. Ja kui siis ikka midagi vedeleb, korjab õpetaja need ühte suurde kotti ja toob klassi. Vaatame, kas sellest on abi.
Käelises tegevuses olid seekord plastmassist pudelikorgid, pudelid, kellel on eelmisest aastast maalriteip võta kaasa. Teretulnud on mahlapakid. Rääkisin klassis ka kasutatud lillepottidest, minul on üks plastmassist, kui kellegil on veel liigset lillepotti võib kooli tuua.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar