Küsimustele kirjalikult vastata täislausetega vihikusse.
1. Millisel sajandil elas B G Forselius? Kui vanaks ta elas?
2. Kes oli B. G.Forselius?
3. Kui suur on kirjaoskajate % Eestis, võrdle seda Afganistaniga.
4. Kui palju on maailmas täiskasvanuid, kes ei oska lugeda ega kirjutada?
5. Kuidas suhtusid mõisahärrad hariduse omandamisesse?
6. Kuidas Forselius sai Saksamaale ülikooli õppima minna?
7. Millise vajaliku meetodi omandas Forselius Saksamaal?
8., Millised kaks suurt teenet tegi Forselius eesti rahvale?
9. Mis oli Forseliuse seminar, kui kaua seal õppetöö kestis?
10. Kui palju kooliõpetajaid Forselius koolitada suutis (umbes)
11. Milline oli Forseliuse seminari tähtsus?
12. Kuidas jõudis lugemisoskus igasse tallu?
13. Kui kaua kulus, et lahedad juturaamatud jõudsid eesti keelde?
14. Miks kirjutati eesti keelt keeruliselt ja raskelt veel 17. sajandil.
15. Milline oli Forseliuse teene keelereeglite osas?
16. Miks sõitis Forselius oma kahe tubli õpilasega Rootsi kuninga jutule?
17. Miks jäi Forseliuse elu nii lühikeseks?
18. Mida tähendab lause „Järjest rohkem valgust pääses pimedasse kotti…“
19. Kirjelda B.G. Forseliuse vappi.
Matemaatikas lahendasime ülesanded 760, 764,773 kirjalikultja 768 suuliselt. Kodus on vaja teha ül 777 ja 778.
Homme on sõbrapäeva kohvik, selfide tegemine ja punanevõi roosa riietusese.
Klassis istume neljas rühmas, kui otsustasite midagi kaasa võtta, siis palun. Mina teed ei tellinud. Veekeetmise võimalus olemas.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar